דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבותו של עורך דין בעסקת טיעון 

מאת    [ 13/09/2010 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 2693 פעמים ]

לא סתם אומרים על עורכי דין פליליים שהן אלופי המשא ומתן. בניגוד לסוגי משפט אחרים, משפט פלילי מתנהל ברובו בין כותלי בית המשפט בדיונים, הצגת טענות ולא בערימות מסמכים ותצהירים. דרך אחת להתנהל למול אשמה פלילית, היא עסקת טיעון, עסקה שמטרתה להפחית את העונש או להקל בכתב האישום, בתמורה למידע קונקרטי או סיוע בחקירה.

חשוב שתדעו  עסקת טיעון ניתנת כאשר ישנה כדאיות ברורה לפרקליטות להפחית בעונש או בכתב האישום, היא לא מובנת מאליה ולכן, אם אתם חותרים לעסקת טיעון, חשוב שתקראו מה עורך דין פלילי טוב יכול לעשות למענכם.

מהי חשיבותו של עורך דין בעסקת טיעון ואיך הוא יכול לשנות את התמונה.

ראשית עורך דין פלילי טוב, יידע לזהות האם יש פה פוטנציאל לעסקה ובאיזה היקף. הרבה פעמים נאשמים חושבים שהמידע שברשותם שווה זהב, שבפועל ניתן להשיג אותו מאלף ואחת מקורות.

לא פחות חשוב, עורך הדין שלכם יידע למול מי להתנהל בכל הנוגע לעסקה, כך שלא תפלו בפח של חוקרים שמבטיחים הבטחות לעסקת טיעון, מבלי שתהיה להם הסמכות לעשות זאת. הסדר עסקת טיעון יכולים לנהל רק למול הפרקליטות, גוף מיומן וקשוח, שמתמודד עם מאות נאשמים בכל יום. לא הייתם רוצים להיכנס למשא ומתן עם גוף שכזה מבלי שיש בצד שלכם מישהו שמבין מה לכל הרוחות קורה כאן.

כן, עסקת טיעון, כמו כל עסקה אחרת, דורשת מיומנות, הבנה ותשומת לב לדקויות. מונחים משפטיים, הבטחות, תן לי ואתן לך. לא משנה אם זו עבירה ראשונה או שלישית שלכם, כל עסקת טיעון היא אחרת ומחייבת התנהלות מקצועית ממדרגה ראשונה. כמו שלא תלכו לקחת משכנתא בלי לקבל ייעוץ או תתגרשו בלי עו"ד, כך לא תנסו להגיע לעסקת טיעון, בלי ייצוג של עורך דין פלילי. הנזק שתעשו יהיה וודאי גדול מהתועלת.

מעבר לכדאיות וזמן עסקת הטיעון, עורך דין שמייצג אתכם יידע לענות על קריטריון חשוב מאוד, אם לא החשוב ביותר. בניית עסקת טיעון מציאותית, שלא תיפול בשלב הכרעת בית המשפט. חשוב להבין, עסקת טיעון נסגרת בניכם לבין הפרקליטות, אולם היא אינה מחייבת את בית המשפט ולכן אם תשיגו לעצמכם עסקת טיעון לא מאוזנת, שנראית לא הגיונית, בית המשפט עלול לפסול אותה, כך שתחזרו לנקודת ההתחלה. תפקידו של עורך דין זה לוודא שאכן תופרים לכם עסקה שתעבור, עם מינימום סיכוי ליפול בשלבים מאוחרים יותר.

אבל האם כל עורך דין פלילי יכול להשיג לכם עסקת טיעון? בגדול כן. אולם גם כאן, כמו בכל ייצוג משפטי, חשוב מאוד לשים לב האם לעורך דין שבחרתם יש ניסיון בניהול עסקאות טיעון.

כמה עסקאות טיעון שלו צלחו את בית המשפט, מה אחוזי ההצלחה שלו בכל הנוגע לתוצאות בעסקת טיעון - כמה הוא בקיא בעבודת הפרקליטות, האם הוא יודע כיצד הם מתנהלים, כך שהוא יכול לצפות כמה צעדים קדימה -

עסקת טיעון היא אינה דבר של מה בכך. מדובר בהליך מורכב, אינטרסנטי, המשלב את טובת הציבור, עם הרצון להקל על עבודת זרועות החוק והיכולת לתת לנאשם פתח לשיקום עצמי. מבחוץ אולי נראה שכל אחד יכול להציג עסקת טיעון, בפועל מדובר בתהליך רגיש. אל תמהרו לחשוף את הקלפים והכי חשוב, אל תגיעו בכלל למונח עסקת טיעון, בלי שיש לכם ייצוג משפטי.

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

 

 

נוגה ויזל עורכת דין פלילי . נייד : 052-3295296 אתר המשרד : http://nogawiesel.com/ רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב *********** המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד. ***********




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב